Aktualności

Hadron XX AFS – komunikat bezpieczeństwa

AFSProducent paralotni Dudek Paragliders opublikował w sobotę 30 kwietnia komunikat bezpieczeństwa dotyczący paralotni Hadron XX wyposażonych w Aerodynamical Flaps System (AFS).

Wzywamy pilotów latających na paralotniach Hadron XX wyposażonych w Aerodynamical Flaps System do aktualizacji systemu AFS do wersji AFS-2. AFS został wprowadzony jako narzędzie do redukcji prędkości startowej. W przypadku niewłaściwego użycia systemu AFS równocześnie z odpuszczeniem trymera do prędkości maksymalnej, jego funkcjonalność jest powiązana z ryzykiem.

Czytaj więcej...

Nowy silnik Techno-Fly o pojemności 190ccm

techno flyFirma Techno-Fly wprowadza na rynek napęd z silnikiem 190 ccm. Jest to odpowiedź na duże zapotrzebowanie rynku na silniki o większej mocy, które są w stanie sprostać skrzydłom o małej powierzchni. Warto podkreślić, że silnik powstał przy współpracy z Kajanem, który ponad rok temu przygotował pierwszy prototyp silnika oparty o konstrukcję Jerzyka. Cechą charakterystyczną napędów firmy Techno-Fly jest innowacja w zastosowaniu lekkich materiałów, co przekłada się na niewielką wagę napędów tego producenta. Tym razem firma również zaskoczyła – nowy napęd o ciągu 67-70kg, waży zaledwie 19,4 kg, co daje mu ogromną przewagę nad konkurencją, czyniąc go idealnym napędem dla każdego. Duży nacisk położono na estetykę. Napęd będzie dostępny wyłącznie w nowej ramie „Delta”.

Czytaj więcej...

V ZIMOWE ZAWODY NA CELNOŚĆ LĄDOWANIA

Zawody na celność lądowania

Data zawodów: 9-10 stycznia 2016 (Leszno)

Ideą przyświecającą tym zawodom jest krzewienie bezpiecznego latania. W wielu innych rodzajach sportów lotniczych zawody na celność lądowania to jedne z najbardziej rozpowszechnionych konkurencji. Każdy, kto chce dobrze i bezpiecznie latać powinien wziąć udział w takich zawodach. W bezpiecznych warunkach każdy może sprawdzić swoje umiejętności. Pamiętajmy w tych zawodach najważniejsza jest IMPREZA i dobra zabawa.

Więcej in formacji na stronie szkoły paralotniowej







Poruszanie się w przestrzeni powietrznej

Poruszanie się w przestrzeni powietrznejZapraszamy wszystkich początkujących przelotowców, jak również starych wyjadaczy oraz wszystkich tych, którzy w trosce o wzajemne bezpieczeństwo w powietrzu chcą latać świadomie, do przeczytania poniższego artykułu autorstwa uriuka o budowie i zasadach poruszania się w przestrzeni powietrznej.



Poruszanie się w przestrzeni powietrznej

Przestrzeń powietrzna dzieli się na klasy oznaczane literami alfabetu. Na nasze szczęście w Polsce występują tylko dwie literki: C i G. Czytaj więcej...

Mapy stref do Garmina

Mapy do GarminaPowoli przygotowujemy się do nowego sezonu i na tę okoliczność Polskie Stowarzyszenie Paralotniowe udostępniło pliki z mapą przestrzeni powietrznej, przystosowane do urządzeń GARMIN. Mapy przygotował Paweł Radziszewski, za co ogromnie mu dziękujemy w imieniu wszystkich posiadaczy Garminów.








Czytaj więcej...

III Winter Masuria Paramotor Cup ,Memioriał Jana Młodyszewskiego rozegrane

III Winter Masuria Paramotor Cup ,Memioriał Jana Młodyszewskiego rozegraneW dniach 14-15 marca odbyła się już trzecia edycja mazurskich zawodów motoparalotniowych  "Winter Masuria Paramotor  Cup 2015 ". Zwody poświecone były tragicznie zmarłemu klubowiczowi i przyjacielowi Mazurskiego Stowarzyszenia Paralotniowego „Mazury Paralotnie”  Janowi Młodyszewskiemu. Chcieliśmy zwrócić uwagę i upamiętnić również naszego innego kolegę slalomowego Mistrza Świata Grzegorza Krzyżanowskiego, który zginął tragicznie w zeszłym roku.

Czytaj więcej...

Prezantacja MotoMonitora PPG firmy FLYelectronics

MotoMonitorMiło mi zaprezentować film zrealizowany przez pilota Adama Chodorowskiego, prezentujący super urządzenie firmy FLYelectronics.MotoMonitor, bo tak nazwano urządzenie, to efekt wielu lat doświadczeń projektanta i opinii klientów. Po odrzuceniu kilkunastu wersji rozwojowych urządzenia, uwzględnieniu setek opinii pilotów, przepracowaniu niemalże 1,5 tysiąca godzin, firma FLYelectronics zaprezentowała urządzenie na Pararudnikach 2014, a teraz także na Chmielakach. Urządzenie prezentuje się doskonale, ale to, co oprócz funkcji najbardziej mi się w nim podoba, to kompletne pozbycie się kabli! W końcu urządzenie tego typu jest bezprzewodowe!

Czytaj więcej...

Kontrola techniczna paralotni

Stan technicznyZdarzają się wypadki spowodowane złym stanem technicznym paralotni. Materiały, z których wykonane są glajty starzeją się i musimy zdawać sobie z tego sprawę. Zmiany te wcześniej czy później doprowadzą do zagrożenia naszego życia.
Czytaj więcej...

Jakiej wielkości wybrać skrzydło

Jakiej wielkości wybrać skrzydłoJednym z najczęściej zadawanych przez pilotów pytań jest jakiej wielkości skrzydło należy dobrać do swojej wagi, czy lepiej latać w górnej czy w dolnej wadze, oraz czy przeważenie o kilka kilogramów jest niebezpieczne. I co autor pytania otrzymuje w odpowiedzi? Że skrzydło jest bardziej bezpieczne, że jest mniej bezpiecznie, że lata lepiej, że lata gorzej, że to zależy od wielu czynników, że nie odczuje różnicy, a tak w ogóle to najlepiej gdyby trzymał się zaleceń producenta. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wszystkie te odpowiedzi są prawdziwe i mogą równocześnie dotyczyć tego samego przypadku.

Czytaj więcej...

Lądowanie w terenie przygodnym

Lądowanie w terenie przygodnymW ostatnim czasie pojawiło się wiele wątpliwości związanych z interpretacją przepisów dotyczących uzyskiwania zgody na start i lądowanie przez paralotniarzy z terenów nie będących lotniskami lub lądowiskami. Czy przy każdym starcie i lądowaniu musimy mieć zgodę właściciela terenu? Spróbujmy uporządkować to zagadnienie.

Czytaj więcej...

Winter Mazuria Paramotor Cup 2015

Winter Mazuria Paramotor Cup 2015Trzecia edycja „Winter Mazuria Paramotor Cup” odbędzie się w dniach 14-15 marca 2015 roku w miejscowości Wierzbiny. Tegoroczną edycję organizatorzy pragną dedykować tragicznie zmarłemu Grzegorzowi Krzyżanowskiemu, slalomowemu Mistrzowi Świata, zarazem zwycięzcy pierwszej edycji imprezy, która odbyła się w roku 2013.

Czytaj więcej...

Ranking skrzydeł

Skrzydło paralotnioweBardzo lubię latać na skrzydłach, których jeszcze nie testowałem. Gdy tylko widzę skrzydło, którego nie oblatałem, proszę właściciela o możliwość użyczenia. Przed każdym takim lotem czuję zastrzyk adrenaliny, który towarzyszy takim testom, bo nie wiem, czego spodziewać się po skrzydle. Choć powszechnie może się wydawać, że każde skrzydło lata podobnie, nie jest to prawdą. Każde lata inaczej, wymaga innego startu czy lądowania, może być bardziej lub mniej nośne i może spodobać się lub zupełnie nie „podejść” pilotowi. Poniżej będę umieszczał skrzydełka, na których udało mi się polatać. Opiszę też moje subiektywne odczucia z latania. Zauważcie, że skrzydła, które miałem, opisuję gorzej, bo znalazłem w nich więcej wad niż w skrzydłach, którymi leciałem tylko raz. Poniższe odczucia traktuje z przymrużeniem oka i oczywiście jak zawsze – subiektywnie. Zapraszam do komentowania i dzielenia się własnymi przemyśleniami.

Czytaj więcej...

PARTNERZY

PANEL LOGOWANIA

REKLAMA

stat4u