REGULAMIN SEKCJI PARALOTNIOWEJ
AEROKLUBU ZIEMI LUBUSKIEJ
I. Powołanie i rozwiązywanie Sekcji Paralotniowej.
§ 1
Sekcja Paralotniowa Aeroklubu Ziemi Lubuskiej, zwana dalej Sekcją, powołana została przez Zarząd AZL w celu realizacji zadań statutowych stowarzyszenia.
§ 2
-
Rozwiązanie Sekcji może nastąpić w drodze uchwały Zarządu AZL w przypadku:
1) działalność sekcji naruszającej postanowienia statutu AZL lub niniejszego Regulaminu,
2) braku możliwości działania Sekcji zgodnie ze statusem i regulaminem.
-
Zarząd AZL może rozwiązać Sekcje na wniosek, co najmniej dwóch trzecich liczby członków Sekcji.
II. Członkowie Sekcji.
§ 3
-
Członkiem Sekcji Paralotniowej może zostać wyłącznie członek AZL lub członek Seniorów Lotnictwa.
- O przyjęciu do Sekcji Paralotniowej decyduje Zarząd Sekcji podejmując uchwałę, następnie wniosek akceptowany jest przez zarząd AZL.
- Członkowie są przyjmowani na podstawie złożonej deklaracji członkowskiej, oraz uiszczeniu opłaty wpisowej w wysokości sześciokrotnych składek członkowskich.
- Deklaracja powinna być złożona pod rygorem nieważności w formie pisemnej, podpisana przez przystępującego do Sekcji i powinna zawierać:
1) imię i nazwisko,
2) imię i nazwisko rodowe matki,
3) datę i miejsce urodzenia,
4) obywatelstwo,
5) adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail,
6) serię, numer dowodu osobistego, oraz organ, który wydał dowód osobisty,
7) poprzednie nazwiska rodowe z poprzedniego małżeństwa,
8) wykształcenie, zawód,
9) zawód wykonywany,
10) miejsce pracy,
11) informacje o karalności,
12) informacje o nadanych odznaczeniach, orderach,
13) oświadczenie dotyczące znajomości postanowień statutu, oraz zobowiązanie do ich przestrzegania, jak również stosowanie się do podejmowanych przez władze uhwał. - Poza złożeniem deklaracji, osoba przystępująca w poczet członków Sekcji składa oświadczenie o świadomości stopnia ryzyka operacji lotniczych Aeroklubu Ziemi Lubuskiej, oświadczenie w zakresie ubezpieczenia OC i NNW, kwestionariusz osobowy członka Sekcji Paralotniowej.
- W przypadku negatywnej decyzji członkowi AZL przysługuje prawo odwołania do Zarządu AZL lub Walnego Zgromadzenia.
- Członkostwo w Sekcji wygasa z chwilą:
* śmieci członka,
* wystąpienia z członkostwa, o zamiarze którego członek ma obowiązek zawiadomić pisemnie Zarząd Sekcji i Prezydium Zarządu AZL z co najmniej miesięcznym wypowiedzeniem,
* skreślenia z listy członków przez Prezydium Zarządu AZL na wniosek Zarządu Sekcji z powodu nie usprawiedliwionego zalegania z opłatą składki członkowskiej za ostatnie 6 miesięcy,
* wykluczenia z powodu działalności na szkodę Sekcji, bądź naruszenia postanowień statutu AZL lub niniejszego regulaminu,
* utraty praw publicznych. - O skreśleniu z listy członków Sekcji decyduje Prezydium Zarządu AZL na wniosek Zarządu Sekcji.
§ 4
-
Członkowie Sekcji mogą być wyróżniani:
* poprzez Zarząd Sekcji, za działalność na rzecz sekcji,
* poprzez Zarząd AZL, na wniosek Zarządu Sekcji.
-
Członkowie Sekcji mogą być ukarani zgodnie z postanowieniami Statutu AZL. Prawo wnioskowania w sprawie kar przysługuje Zarządowi Sekcji.
§ 41
-
Członek Sekcji jest zobowiązany do:
* realizowania celów Sekcji Paralotniowej AZL,
* brać czynny udział w działalności Sekcji,
* opłacać regularnie składki członkowskie,
* przestrzegać postanowień niniejszego regulaminu, postanowień statutu, uchwał, zarządzeń władz,
* godnie reprezentować polskie lotnictwo sportowe.
-
Członek Sekcji ma prawo:
* wybierać i być wybieranym do władz Sekcji Paralotniowej,
* korzystać z urządzeń i pomocy Sekcji oraz uczestniczyć w krajowych i międzynarodowych imprezach lotniczych na zasadach określonych w regulaminie uczestnictwa,
* nosić ubiór i odznaki organizacyjne,
* korzystać ze sprzętu i infrastruktury lotniska na zasadach Aeroklubu Ziemi Lubuskiej.
II A. Składki członkowskie.
- Każdy członek Sekcji zobowiązany jest do terminowego opłacania składek członkowskich w wysokości:
* opłata Sekcyjna 15,00 zł./m-c.;
* opłata Aeroklubowa (AZL) 10,00 zł./m-c.,
* opłata AP 20,00 zł/m-c., (opłata zniesiona)
Składki członkowskie płatne do 15-go każdego miesiąca ! - Każdy wykreślony bądź wykluczony członek Sekcji jest zobowiązany do uregulowania wszelkich zaległości z tytułu wymagalnych opłat członkowskich, pokrycia kosztów powiadomień oraz ewentualnego wpisu do Rejestru Dłużników Biura Informacji Gospodarczej, jak również dokonania z niego wykreślenia.
III. Władze sekcji.
§ 5
-
Władzami Sekcji Paralotniowej są:
* Zebranie członków Sekcji,
* Zarząd Sekcji.
-
Działalność władz Sekcji określają odpowiednie postanowienia Statutu AZL w sprawie trybu podejmowania uchwał i przeprowadzania wyborów.
§ 6
- Zebrania członków Sekcji, jako najwyższa władza sekcji, odbywają się w miarę potrzeb i są zwoływane przez Zarząd Sekcji lub Prezydium AZL.
- Zebrania sprawozdawczo wyborcze Sekcji odbywają się na dwa lata.
- Do zebrania członków Sekcji mają zastosowanie postanowienia statutu AZL. dotyczące walnych zgromadzeń członków AZL.
- Do zebrań członków Sekcji należy w szczególności:
* ustalanie programów działalności sekcji,
* wybieranie i odwoływanie członków Zarządu Sekcji oraz przewodniczącego, a także komisarzy i sędziów sportowych spośród osób uprawnionych,
* wybieranie delegatów Sekcji na walne zgromadzenie AZL,
* rozpatrywanie sprawozdań Zarządu Sekcji oraz udzielanie absolutorium temu Zarządowi,
* opracowanie opinii i wniosków we wszystkich sprawach związanych z działalnością AZL i Sekcji,
* rozpatrywanie odwołań członków Sekcji od decyzji Zarządu Sekcji,
* podjęcie uchwały w sprawie wniosku do zarządu AZL o rozwiązanie Sekcji.
§ 7
- W okresie między zebraniami członków Sekcji, najwyższą władzą jest Zarząd Sekcji.
- W skład Zarządu Sekcji wchodzą:
* Przewodniczący,
* Sekretarz,
* Skarbnik. - Zebranie członków Sekcji może ustalić inną liczebność Zarządu Sekcji, ale nie większą niż cztery osoby.
- Na zwolnienie miejsce członka Zarządu Sekcji, Zarząd może uzupełnić skład, ale nie więcej niż jedną drugą składu.
- W przypadku, gdy liczba członków Zarządu Sekcji zmniejszy się poniżej dwóch osób i gdy wyczerpane zostaną możliwości uzupełnienia składu Zarządu, zebranie członków Sekcji przeprowadza wybory uzupełniające lub wybory nowego Zarządu.
- Zarząd Sekcji naruszający postanowienia statutu stowarzyszenia lub regulaminu sekcji, może być zawieszony w czynnościach lub rozwiązany przez Zarząd AZL, który ustanawia trzy osobowy Zarząd Komisaryczny i określa jego zadania lub zwołuje zebranie wyborcze członków Sekcji.
§ 8
- Zarząd Sekcji kieruje działalnością Sekcji, realizując zadania statutowe stowarzyszenia i cele dla których Sekcja została utworzona.
- Zebrania Zarządu są zwoływane przez Przewodniczącego Zarządu Sekcji odbywają się w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na kwartał jednakże obowiązkowo raz na 6 miesięcy.
- Do Zarządu Sekcji należy w szczególności:
* opracowanie szczegółowych planów działalności Sekcji i kierowanie ich realizacją,
* organizowanie we współpracy ze służbami etatowymi działalności szkoleniowej i treningowej, w tym przedkładanie wniosków i opinii Zarządowi AZL w sprawie kandydatów na szkolenie,
* kierowanie całokształtem działalności Sekcji, w tym przedkładanie na prezydium Zarządu AZL wniosków w sprawie reprezentacji sportowych,
* prowadzenie we współpracy ze służbami etatowymi działalności technicznej, w tym dbałość o sprzęt sekcyjny, jego poprawne użytkowanie i właściwe wykorzystanie,
* dbałość o bezpieczeństwo lotnicze,
* podejmowanie działalności w zakresie pozyskiwania sponsorów oraz gromadzenia środków na cele Sekcji, a także dbałość o właściwe nimi gospodarowanie,
* współpraca z Zarządami innych Sekcji w AZL oraz w innych aeroklubach, a także nawiązywanie za zgodą AZL współpracy z podobnymi Sekcjami zagranicznymi,
* współpraca z właściwą komisją specjalistyczną oraz komisją sportową Zarządu Aeroklubu Polskiego,
* wykonywanie uchwał i poleceń Zarządu AZL lub Prezydium Zarządu AZL,
* przedkładanie sprawozdań ze swojej działalności na zebraniach członków Sekcji, a także na życzenie Zarządu lub Prezydium Zarządu oraz komisji Rewizyjnej AZL.
§ 9
- Przewodniczący Sekcji kieruje bieżącą pracą Sekcji i Zarządu Sekcji, reprezentuje Sekcje na zewnątrz oraz uczestniczy w posiedzeniach Zarządu AZL z prawem do głosowania.
- Sekretarz Sekcji prowadzi sprawy członkowskie sekcji oraz dokumentację Sekcji i jej Zarządu oraz współpracuje z Sekretarzem AZL, jednocześnie sprawuje funkcje Zastępcy Przewodniczącego Sekcji.
- Skarbnik Sekcji prowadzi sprawy finansowe Sekcji, w tym nadzoruje opłacanie składek członkowskich i innych opłat wnoszonych przez członków Sekcji oraz współpracuje z działem księgowym i skarbnikiem AZL.
- Wszelkie dokumenty związane ze sprawami Sekcji podpisuje Przewodniczący Sekcji lub w zastępstwie Sekretarz.
IV. Sprawy majątkowe i finansowe.
§ 10
- Zarząd lub Prezydium Zarządu AZL może w trybie uchwały przekazać Sekcji do bieżącego użytkowania lub pod opiekę, część majątku, w tym sprzęt latający i naziemny. Decyzje w tej sprawie mogą być wycofane w tym samym trybie.
- Członkowie Sekcji są upoważnieni, do wykonywania w ramach posiadanych uprawnień, czynności obsługowych i naprawczych na sprzęcie przekazanym do użytkowania Sekcji. Nadzór nad tymi pracami sprawuje szef techniczny AZL lub uprawnieni instruktorzy.
- Zarząd sekcji przedkłada Zarządowi lub Prezydium Zarządu AZL wnioski w sprawie nabywania i zbywania majątku, zarówno środków trwałych, jak i nietrwałych. Zarząd AZL może przekazać Zarządowi Sekcji pełnomocnictwo w sprawie realizacji uchwał i postanowień w tych sprawach.
§ 11
- Dofinansowanie działalności Sekcji odbywa się z funduszów AZL na podstawie decyzji Zarządu AZL, Prezydium Zarządu, Dyrektora lub prezesa. Wniosek w tej sprawie przedkłada Zarząd Sekcji lub jego przewodniczący.
- Środki pozyskiwane przez sekcję w ramach jej działalności, gromadzone są na subkoncie, w księgowości AZL. Sekcja jest wyłącznym dysponentem tych środków.
- Skarbnik Sekcji lub członek Sekcji upoważniony przez Zarząd Sekcji mogą pobierać z kasy AZL, zaliczki na bieżącą działalność Sekcji. Wnioski w tej sprawie przedkłada Prezydium Zarządu AZL, Zarząd Sekcji. Prezydium Zarządu AZL lub Dyrektor, podejmuje decyzję w tej sprawie, określając jednocześnie termin rozliczenia zaliczki.
- Środki pozyskiwane przez Sekcje od sponsorów na ściśle określone cele, pozostają w dyspozycji Zarządu Sekcji, który informuje Dyrektora AZL i Prezydium Zarządu o swoich decyzjach w tych sprawach. Formalne postępowania w takich sytuacjach prowadzone są wyłącznie przez księgowość i Dyrektora AZL.
V. Postanowienia końcowe.
§ 12
Integralną częścią regulaminu Sekcji jest wykaz dokumentów zawartych w załącznikach do niniejszego regulaminu tj.:
* wyciąg z AJP Polska, danych lotniska Zielona Góra - Przylep
* instrukcja użytkowania lotniska Przylep
* instrukcja o systemie przepustowym na lotnisku użytku nie publicznego AZL
* instrukcja wykonywania lotów i skoków Aeroklubu Polskiego
§ 13
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą podjęcia uchwały w tej sprawie przez Zarząd AZL.
- Zmiany regulaminu Sekcji wprowadzone są w trybie uchwały Zarządu AZL.
§ 14
- Regulamin niniejszy został uchwalony przez Zarząd AZL.
- Uaktualniony w dniu 01.01.2017 roku. po uwzględnieniu zmian zawartych w uchwale nr 01/2016 z dnia 18.11.2016 przyjęty jako tekst jednolity.