Trajka X-Max firmy Motoparafly

Czytaj więcej...
Czytaj więcej...
Jeśli w naszym skrzydle linki wykonane są z Dyneemy, to możemy być pewni, że ulegną one skurczeniu po tym, gdy zawilgną i wyschną. Zdarza się to zawsze gdy latamy w wilgotne dni, a nawet gdy pakujemy wieczorem skrzydło z wilgotnej trawy.
Wszystkie linki kurczą się tak samo, choć te z bardziej obciążonych rzędów (rząd A i B ) ulegną z powrotem naciągnięciu naszym ciężarem. Niestety linki z tylnych rzędów (C, D, E) nie zostaną naciągnięte zmieniając niekorzystnie wyważenie i profil naszego skrzydła, co może doprowadzić do sytuacji niebezpiecznych. Jednym ze sposobów przywrócenia właściwego wyważenia i profilu skrzydła jest naciąganie linek znajdujących się w tylnych rzędach. Wykonuje się to w sposób następujący:
Czytaj więcej...Niektórzy zadają sobie pytanie - po co to wszystko, przecież tyle jest miejsca na ziemi. Odpowiedzi mogą być różne, tak samo jak rozmaite są wrażenia, których latanie dostarcza; zachwyt często miesza się ze zmęczenie, a radość ze strachem. Najprawdziwsze chyba jest stwierdzenie, że latanie jest po prostu czymś bardzo pięknym i przyjemnym. Jest też przeżyciem pełnym i prawdziwym - w odróżneiniu od wielu innych namiastek rekreacji serwerowanych przez współczesną cywilizację.
Trudności, jakim trzeba sprostać i wysiłek włożony w zdobycie umiejętności latania są niewspółmiernie małe w odniesieniu do niesamowitych przeżyć czekających w powietrzu. Jednakże względna łatwość zrealizowania tego odwiecznego pragnienia człowieka nie może uśpić Twej czujności. Pamiętaj, że przez ignorancję, nierozwagę czy brawurę możesz stracić życie lub zdrowie.
Strona 4 z 4